逝雪无痕惘凝霜

DIY
Ship In The Sand - Marble Sounds

陆维luv baker:

【浪漫都是虚拟的,而孤独才是真实的。】

1分51带你进入一片孤独的滩域。

“听似欢乐,却像是藏着更多的无奈,像是绝望后的最后一场狂欢已经结束,一个人走会寂寞亦或者更深的孤独。戛然而止,决然没有以后……”

记得玩《模拟人生3》时,所有的孩子都有一个“想象中的朋友”,“朋友”只存在自己的视线中,别人都看不到。他会一直陪伴你,只存在于你的世界里。

歌词(自翻,请勿转出LOFTER)

Woke up this morning thought,

今早我醒来 突然想到

Gotta change my life

“得改变我的生活了”

I'm like a ship in the sand

我现在就像困在沙滩上的一艘船

Just waiting for to die

摧枯拉朽 烂泥一滩 

I got lot of reasons

我有许多理由

glad to be alive but always waking up alone

支持我活下去 但是我总是一个人醒来

just makes me wanna die.

孤独得想离开人世

But always waking up alone,

我总是一个人醒来

just makes me wanna die.

孤独得想死去

I may be lonely but I'm not stupid

我很孤独 但我不愚蠢

I try to live with my mistake

我会承认缺憾 好好活着

So I stay awake to ease all pain

所以我每天早上醒来 忘掉痛苦

But I've never been very good at playing that game

但是玩游戏时感觉总是很糟糕

No I've never been very good at that.

嗯我也从没有感觉好过

Forget the past it's just an ugly background

还是忘掉过去吧 过去不过是我丑陋的身世背景

That stains everything we try to believe in

那玩意儿会糟染了我们的信仰

And except the things that faith love brings

除了爱情的信念带来的东西

and don't project it all do anyone know

不过可别可别给别人看

And don't project it all do anyone know.

好好保护着 别让人知道

评论

热度(293)